keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 264/06.06.2006 Privind aprobarea actualizării valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie: "Consolidare Calea Dorobanţilor şi strada A. Şaguna"

06.06.2006

Hotararea Consiliului Local 264/06.06.2006
Privind aprobarea actualizării valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie: "Consolidare Calea Dorobanţilor şi strada A. Şaguna"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2006-9000/ 10.05.2006 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu ;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
In conformitate cu prevederile art.38 lit. (d), ( f), (l) din Legea nr.215/.2001 privind administratia publică locală, modificată;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă actualizarea valorii devizului general pentru obiectivul de investiţii "CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR ŞI STRADA A. ŞAGUNA", de la valoarea de 7.106.172 lei RON (71.061.722 mii lei ROL) la valoarea de 8.642.557 lei RON (86.425.570 mii ROL), conform Anexei şi tabelului privind calculul de reactualizare a devizului general pentru obiectivul menţiont, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei horărâri se încredinţează Direcţia Edilitară şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.3 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Biroului Control Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Centrului de Consiliere pentru Cetăţeni;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
LELICA CRIŞAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: REF+HOT-_Actualiz._Dev-Dorob-SDaguna.pdf

România SE APROBĂ Judeţul Timiş PRIMAR, Municipiul Timişoara Consiliul local Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 -9000 din 10.05.2006

REFERAT

Privind aprobarea actualizării valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie :

“CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR ŞI STRADA A. ŞAGUNA” În decembrie 2001 a fost aprobat studiul de fezabilitate şi devizul general în valoare de 71.061.722 mii lei pentru lucrarea „Consolidare Calea Dorobanţilor şi str. A. Şaguna”. Aceste lucrări au fost prevăzute a se executa în urma lucrărilor de modernizare a infrastructurii transportului în comun cu tramvaiul de pe străzile respective şi au constat în lucrări rutiere (carosabil, trotuare şi racorduri cu străzile laterale), lucrări de consolidare a podului Mihai Viteazul (desfacere cale, pozare linie, trotuare, plăci racordare şi protecţie anticorozivă) şi reţele tehnico-edilitare (reţele electrice, instalaţii gaze naturale, reţele telecomunicaţii, instalaţii de apă şi canalizare) în vederea evitării spargerilor ulterioare care ar fi afectat lucrările rutiere executate. Demararea lucrărilor de la linia de tramvai a determinat perturbarea gravă a traficului rutier iar continuarea lor fără o corelare cu cele rutiere şi edilitare ar fi dus atât la blocarea traficului cât şi la imposibilitatea continuării lor datorită condiţiilor tehnice şi a faptului că unele reţele trebuiau executate înainte de refacerea infrastructurii liniei cale tramvai. Astfel în anul 2004, în paralel cu executarea infrastructurii liniei cale s-au început de către S.C. Drumuri Municipale S.A. şi lucrările de amenajări sradale prevăzute în documentaţia tehnică. Pe timpul execuţiei lucrărilor de amenajări stradale au apărut probleme tehnice cu privire la:

- schimbarea soluţiei de amplasare a stâlpilor de susţinere a liniilor de contact pentru tramvai din partea laterală în mijlocul străzii a dus la lărgirea părţii carosabile cu 1,00 m de o parte şi alta a Căii Dorobanţilor;

- uzura liniei cale tramvai de pe strada Spitalul Nou, între străzile Telegrafului şi Lorena care a impus lucrări de modernizare a infrastructurii şi înlocuirea ei. Lucrările la linie au afectat atât partea carosabilă cât şi trotuarele existente fiind necesară refacerea corespunzătoare a sectorului de stradă respectiv, în lungime de aproximativ 150 m;

- pozarea reţelei de gaze naturale de medie presiune datorită modificării şi măririi traseului, a adâncimii de montaj şi asigurării unor protecţii corespunzătoare din cauza ocolirii unor reţele edilitare existente;

- reţelele de apă şi canalizare, fiind necesară traversarea Canalului Bega pe sub podul Mihai Viteazul cu conducte de apă de mari dimensiuni, etc.

-2-

Lucrările menţionate nu au putut fi prevăzute în momentul elaborării documentaţiei tehnice deoarece ele au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor fiind absolut necesară completarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii liniei cale cu cele de la amenajări stradale. Separarea acestor lucrări nu este posibilă deoarece ele nu pot funcţiona independent din punct de vedere tehnic şi funcţional iar nerealizarea lor ar fi dus la imposibilitatea finalizării obiectivelor propuse. De asemenea, în momentul executării săpăturilor au apărut alţi factori care au dus la stabilirea unor noi soluţii tehnice pentru realizarea lucrărilor şi implicit la apariţia de lucrări suplimentare. Modificările generate de modernizarea infrastructurii transportului cu tramvaiul, cu toate că au determinat lucrări suplimentare au fost benefice prin faptul că au contribuit la lărgirea cu un metru a benzilor de circulaţie de pe Calea Dorobanţilor şi s-a realizat încă un tronson de stradă modernizat de aproximativ 150 metri lungime, pe strada Spitalul Nou. În timpul lucrărilor, prin activitatea de urmărire permanentă a defăşurării lor s-au realizat şi economii importante, care însă nu au acoperit în totalitate valoarea lucrărilor suplimentare. Valoarea totală a devizului general pentru realizarea obiectivului de investiţii „Consolidare Calea Dorobanţilor şi strada A. Şaguna“ este de 8.642.557 lei RON sau 86.425.570 mii lei ROL. Dacă se iau însă în considerare indicii preţurilor de consum şi rata inflaţiei, (prezentaţi şi în anexa alăturată):

Perioada indicele preţurilor de consum - % - Rata inflaţiei

- % - Decembrie 2002 / Decembrie 2001 117,80 17,8 Decembrie 2003 / Decembrie 2002 114,10 14,10 Decembrie 2004 / Decembrie 2003 109,30 9,30

furnizaţi de Insitutul Naţional de Statistică, Direcţia Regională de Statistică Timiş valoarea iniţială a lucrărilor, de 71.061.722 mii lei actualizată pe baza acestora la nivelul anului 2004 când au început lucrările, ar fi de 104.396.712,8 mii lei. Această valoare nu include lucrările suplimentare şi cu toate acestea valoarea finală a investiţiei este mai mică cu 17.971.142,8 mii lei. Având în vedere cele prezentate propunem actualizarea devizului general al obiectivului: “CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR ŞI STRADA A. ŞAGUNA” de la valoarea de 7.106.172 lei RON (71.061.722 mii lei ROL) la valoarea de 8.642.557 lei RON (86.425.570 mii lei ROL). VICEPRIMAR, DIRECTOR ECONOMIC,

Ing. DOREL BORZA Ec. ADRIAN BODO DIRECTOR D. EDILITARĂ ŞEF SERVICIU R.P.,

Ing. DUMITRU ANDOR Ing. IOAN GANCIOV ŞEF BIROU I.T., ÎNTOCMIT, Ing. VASILE OLAR Ing. CRĂCIUNESCU MARCEL

PROIECT DE HOTARARE Nr.________

Din data de__________________ Privind aprobarea actualizării valorii devizului general

pentru obiectivul de investiţie: “CONSOLIDARE CAL. DOROBANŢILOR ŞI STR. ŞAGUNA ”

Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Având în vedere referatul nr. SC2006-9000 din 10.05.2006 întocmit de către Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, prin care se propune aprobarea actualizării valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie: “CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR ŞI STRADA A. ŞAGUNA”;

In conformitate cu prevederile art.38 lit. d, f), l) din Legea nr.215/.2001 privind administratia publică locală;

În temeiul art. 46 din Legea nr.215/.2001 privind administratia publică locală;

HOTĂRĂŞTE:

Art. 1. Se aprobă actualizarea valorii devizului general pentru obiectivul de investiţii “CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR ŞI STRADA A. ŞAGUNA”, de la valoarea de 7.106.172 lei RON (71.061.722 mii lei ROL) la valoarea de lei 8.642.557 lei RON (86.425.570 mii ROL), conform anexei şi tabelului privind calculul de reactualizare a devizului general pentru obiectivul menţiont, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei Horărâri se încredinţează Direcţia Edilitară şi Direcţia Economică a Primăriei Municipiului Timişoara

Art. 3. Prezenta Hotărâre se comunică: - Prefecturii Judeţului Timiş - Secretarului Primăriei Municipiului Timişoara - Primarului Municipiului Timişoara - Direcţiei Edilitare - Direcţiei Economice - Direcţiei Urbanism - Direcţiei Patrimoniu - Serviciului Juridic - Serviciului Control şi Audit Intern - Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni - Biroului Relaţii Publice - Mass-mediei locale

Preşedinte de şedinţă, Consilier

Atasament: Deviz_Gen._-_Dorobanti-Saguna.pdf

ANEXĂ

DEVIZ GENERAL Propus spre aprobare, privind investiţia "CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR - STR. A. ŞAGUNA"

Mii lei ROL RON Mii lei ROL RON 1 2 3 4 5 6

1.1 Obţinerea terenului 1.2 Amenajarea terenului 1.3 Amenajări pentru protecţia mediului 60.505 6.051

3.1 Studii de teren 196.350 19.635 3.2 Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 674.818 67.482 3.3 Proiectare si engineering 1.970.640 197.064 2.003.770 200.377 3.4 Organizarea procedurilor de achiziţie publică 20.000 2.000 3.5 Consultanţă 3.6 Asistenţă tehnică 1.160.363 116.036 791.220 79.122

4.1 Construcţii şi instalaţii 60.505.009 6.050.501 77.970.980 7.797.098 4.2 Montaj utilaj tehnologic

4.3 Utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale cu montaj

4.4 Utilaje fără montaj şi echipamente de transport 4.5 Dotări

Organizare de şantier 3.025.250 302.525 535.280 53.528 5.1.1. Lucrări de construcţii 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării Comisioane, taxe, cote legale, costuri de finanţare 5.2.1. Comisioane, taxe si cote legale 423.535 42.354 1.020.580 102.058 5.2.2. Costul creditului

5.3 Cheltuieli diverse si neprevăzute 3.025.250 302.525 4.103.740 410.374

5.1

5.2

CAPITOLUL 3 Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica

PARTEA I CAPITOLUL 1

Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului

CAPITOLUL 5 Alte cheltuieli

CAPITOLUL 4 Cheltuieli pentru investitia de baza

Valoare (inclusiv T.V.A.)

Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

CAPITOLUL 2

Nr. crt.

Denumirea capitolelor si subcapitolelor de cheltuieli

VALOARE APROBATĂ DECEEMBRIE 2004

VALOARE REZULTATĂ ÎN URMA LICITAŢIILOR

-2-

6.1 Pregătirea personalului de exploatare 6.2 Probe tehnologice

71.061.722 7.106.172 86.425.570 8.642.557 63.590.764 6.359.076 78.506.260 7.850.626

71.061.722 7.106.172 86.425.570 8.642.557

63.590.764 6.359.076 78.506.260 7.850.626

DIRECTOR D. EDILITARĂ ŞEF SERVICIU R.P.,

DUMITRU ANDOR IOAN GANCIOV

ŞEF BIROU I.T., CONSILIER,

VASILE OLAR CRĂCIUNESCU MARCEL

PROIECTANT GENERAL,

APECC

TOTAL

CAPITOLUL 6 Cheltuieli pentru darea in exploatare

TOTAL GENERAL

Din care C + M

Din care C + M

Fondul de rulment necesar pentru primul ciclu de producţie

Valoarea ramasă actualizată a mijloacelor fixe existente incluse in cadrul obiectivului de investiţie

PARTEA a III-a

PARTEA a II-a

Atasament: Anexa_-_Dorobantilor-Saguna.pdf

- 3 -

DEFALCAREA CONŢINUTULUI CAPITOLELOR DEVIZULUI GENERAL PT. OBIECTIVUL "CONSOLIDARE CALEA DOROBANŢILOR ŞI STRADA A. ŞAGUNA"

cu actualizari

VALOARE APROBATĂ DECEMBRIE 2001

VALOARE REZULTATĂ ÎN URMA LICITAŢIILOR

Mii lei ROL Lei RON 1. Cheltuieli pt. obţinerea şi amenajarea terenului 60.505 0

1.1. Obţinerea terenului 1.2. Amenajarea terenului 1.3. Amenajări pentru protecţia mediului 60.505

2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului 0

- nu este cazul 3. Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica 4.022.172 279.499

3.1. Studii de teren 196.350 -topo -geo -hidro

3.2. Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 674.818 -avizul ROMTELECOM -avizul ELECTRICA -avizul DISTRIGAZ NORD -avizul AQUATIM -avizul COLTERM -acordul de mediu -avizul de gospodărire a apelor -certificatul de urbanism -autorizaţie de construcţie

3.3. Proiectare si engineering 1.970.640 200.377 studiu de fezabilitate 67.592 proiect tehnic+caiet de sarcini+detalii de execuţie 132.785 verificare proiect (4% din PT+CS+DDE)

3.4. Organizarea procedurilor de achiziţie publică 20.000 3.5. Consultanţă

-consultanţă pt. SPF, studiu de piaţă, evaluare 3.6. Asistenţă tehnică 1.160.363 79.122

-asistenţă tehnică (0,4% din investiţia de bază) -urmărire execuţie prin inspectori de şantier (0,1% din investiţia de bază)

4. Cheltuieli pentru investitia de baza 60.505.009 7.797.098 4.1. Construcţii şi instalaţii 60.505.009 7.797.098 4.2. Montaj utilaj tehnologic

-nu este cazul

4.3. Utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale cu montaj -nu este cazul

4.4. Utilaje fără montaj şi echipamente de transport -nu este cazul

4.5. Dotări -nu este cazul

5. Alte cheltuieli 6.474.035 565.960 5.1. Organizare de şantier 3,5% 3.025.250 53.528

5.1.1. Lucrări de construcţii 2,5%

Valoare (inclusiv T.V.A.) Nr. crt.

Denumirea capitolelor si subcapitolelor de cheltuieli

5.1.2. Cheltuieli conexe organizării 1,0% 5.2. Comisioane, taxe, cote legale, costuri de finanţare 423.535 102.058

- 4 -

5.2.1. Comisioane, taxe si cote legale 102.058 -ISC 0,8% din C+M cap 1.2+1.3+2+4.1+4.2+5.1.1 62.805 -CSC 0,5% din C+M cap 1.2+1.3+2+4.1+4.2+5.1.1 39.253 5.2.2. Costul creditului

5.3. Cheltuieli diverse si neprevăzute 5%din cap.1.2,1.3, 2, 3 si 4 3.025.250 410.374

6. Cheltuieli pentru darea in exploatare 0 6.1. Pregătirea personalului de exploatare 6.2. Probe tehnologice

TOTAL DEVIZ GENERAL 71.061.722 8.642.557 TOTAL C+M 63.590.764 7.850.626

TOTAL DEVIZ GENERAL RON 7.106.172 8.642.557 TOTAL C+M RON 6.359.076 7.850.626